Alro Slatina a înregistrat, în primul trimestru al acestui an, o cifră de afaceri cu 25% mai mică față de aceeași perioadă a anului trecut și o pierdere netă de 52 de milioane de lei, cu mult mai mare decât cea din trimestrul I din 2022, când pierderea s-a cifrat la 18 milioane de lei.
Datele au fost făcute publice chiar de companie, care și-a anunțat rezultatele financiare interimare consolidate condensate pentru primul trimestrul 2023.
„Grupul ALRO a înregistrat o cifră de afaceri de 822 milioane lei, cu 25% mai mică față de T1 2022 când a fost de 1,1 miliarde lei și o pierdere netă de 52 milioane lei în T1 2023, față de pierderea netă de 18 milioane lei în T1 2022. Cererea mai scăzută de aluminiu pe piețele internaționale, împreună cu costurile ridicate pentru materiile prime, inclusiv energia, au afectat rezultatele Grupului”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul Alro.
Cu toate acestea, estimările companiei privind redresarea pieței pentru anumite sectoare s-au dovedit corecte, iar producția și vânzările au început să crească în comparație cu T4 2022, mai susțin reprezentanții Alro.
„Primele trei luni ale anului 2023 ne-au găsit într-un nou model de afaceri față de primul trimestru din 2022, deoarece anul trecut am fost nevoiți să luăm măsuri dificile, dar necesare pentru a ne menține activitatea și să închidem temporar trei din cele cinci hale de electroliză. Dar aceste măsuri rapide pe care le-am luat pentru a reduce costurile, susținute și de rezultatele bune ale strategiei noastre de dezvoltare pe termen lung, ne-au ajutat din nou să limităm pierderile și să ne îndeplinim toate obligațiile de afaceri și sociale. Programul puternic de investiții pe care l-am implementat în ultimii 20 de ani ne-a ajutat să navigăm pe o piață foarte volatilă a aluminiului și să ne adaptăm producția la schimbările cererii, limitând în același timp impactul costurilor ridicate cu utilitățile. În timp ce piața aluminiului a început să dea ușoare semne de îmbunătățire la sfârșitul primului trimestru, ne vom continua investițiile în tehnologii eficiente din punct de vedere al costurilor pentru a ne susține în continuare poziția pe piață pe termen lung”, a declarat președintele Consiliului de Administrație al Alro, Marian Năstase.